Megkezdett projektjeim | 2. rész: Mit csinálok egész nap?

  • Mit csinálsz egész nap?
  • Nem unatkozol?
  • Hogy bírod?
  • Nem rossz otthon?

Ezekre a kérdésekre próbálok ma választ adni, remélem sikerül. Laura miatt októbertől nem dolgozom, hanem itthon vagyok GYED-en. Persze más az, amikor ovi van, mert délelőttől délutánig nem hallgatom azt, hogy “Anyaaa!”, de alapvetően azért ugyanúgy telik a nap… De hogy is?

Hónapokig próbálkoztam azzal, hogy a hetemet beosszam. Ezeket kell csinálni: mosás, teregetés, száraz ruhák behajtogatása, elpakolása, edények a mosogatógépbe be, aztán abból ki, takarítás (4 szoba, 1 konyha, 2 fürdő), általános rendrakás, főzés, babaétel készítés, mosogatás, nagybevásárlás, szemét kivitele. Ehhez jön még a kert: fűnyírás, gazolás, gyümölcsök leszedése.  Először arra gondoltam minden nap egy helyiséget takarítok ki, így nincs az az érzésem, hogy félbehagytam. Ez nem lett volna rossz ötlet, de csütörtök-péntek magasságában már nem volt kedvem takarítani, így általában az a két szoba elmaradt. A mostani rendszer szerint hétfőn rendet rakok az egész házban, locsolok, és a szobákat (2 háló, folyosó, nappali) kitakarítom, hogy rendben legyenek. Marad a konyha és a fürdő. Ha van még időm, kedvem, akkor aznap kiporszívózom ezeket, hogy csak a “vizes” munka maradjon. Persze általában úgy alakul (ez valamilyen természetfeletti csoda), hogy pénteken megint rendet kell raknom, mert a dolgok szanaszét vannak… Eleinte hétfőn mostam a ruhákat, de sajnos nem jó, mert hétfő az egyetlen nap, amikor lehet tüzet rakni a környéken, így többször jártam úgy, hogy kiteregettem és minden füstszagú lett… Szóval kedden egész nap mosok (egy adag kb. 70 perc), általában 4-5 adag jut minden hétre. A teraszon nagyon gyorsan megszáradnak, így csütörtökön szoktam (néha pénteken) leszedni, összehajtani és elrakni. Múltkor megnéztem, a leszedés 5-10 perc között van, a hajtogatás 10-15 perc, összesen így kevesebb, mint fél óra alatt megvagyok vele. Hogy meggyorsítsam, a zoknikat párban teregetem, az ingeket pedig már fogason szárítom meg, így csak átakasztom a helyére, ha száraz.

A maradék két helyiséget (konyha, fürdő) szerdán vagy csütörtökön csinálom meg. Elég szabad kezelem a dolgot. Főzni hétfő/kedd és szerda/csütörtök reggel szoktam, így a hét közbeni ebéd rendben van. Laura ebédjével még nem jutottam dűlőre, de terveim szerint ugyanazon a napokon délelőtt megfőzöm neki, és utána 2 napig jó. A nagybevásárlást online intézem, azt bármikor napközben tudom csinálni. Nem kell a gyerekeket cipelni magammal hozzá és annyi időt szánhatok rá, amennyit nem szégyellek. Ráadásul látom kb. mennyibe fog kerülni, hogy mi fér még bele meg mi nem.

A kert egyelőre még nehéz ügy, mondhatnám úgy is, hogy szerkesztés alatt áll. A fűnyírás nem lehetetlen úgy sem, hogy két gyerek az udvaron van (csak most nagyon melegben semmi kedvem hozzá), a gazolással pedig nem vagyok jóban, de muszájból az is meg szokott lenni idővel. Ezeket olvasva eszetekbe juthat a kérdés: És Peti nem csinál semmit? A kérdés jogos :) Dehogynem. Sokszor ő nyírja a füvet, a kertet is szereti gondozni. Ha megkérem valami speckó feladatra, azt is meg szokta csinálni. De úgy vagyok ezzel a dologgal, hogy ha jut rá az én időmből, akkor az ő idejéből nem szeretném elvenni, inkább használja arra, ami fontos: rám és a gyerekekre. Ha majd újra dolgozni fogok, akkor új beosztást kell csinálni, de addig miért ne? Úgy látom, hogy ez nekem nem teher, viszont megkönnyíti az életünket. Ahogy látjátok, a hét elején próbálok amennyit csak lehet belesűríteni 1-1 napba, hogy a hét vége felé már ne legyen szinte semmi.

És a kérdésre a válasz: nem rossz itthon. Sőt, elég pihentető tud lenni. Úgy osztom be a feladataimat, ahogy épp jónak látom. És néha nincs is dolgom! Csak fetrengek a gyerekekkel, vagy autózunk, homokozunk… Nagyszülőkhöz, barátokhoz megyünk, ha úgy alakul. Ribizlit eszünk a bokorról vagy versenyeztetjük az autókat a kerítés mellett. Kihasználom a szabadságot, amit ez az időszak ad, mert nem tart örökké. ;)

This entry was posted in Everyday life, Little Ones and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Hagyj nekem üzenetet:

