A 30 napos kihívás

Az egész a véletlen műve. A facebook dobott fel egy hirdetést, a “30 napos saját testsúlyos kihívás”-t. Nem rögtön kattintottam. Nem szoktam szeretni az ilyet, mert rád akarnak sózni valami csoda módszert, amivel tökéletes alakod lesz edzés nélkül, meg hasonlók. De azért legalább a videót megnéztem kíváncsiságból. A dolog lényege az, hogy az e-mail címed megadása után a következő 30 napban minden nap kapsz egy 15-20 perces videót, ami az aznapi edzést tartalmazza. Kis bemelegítéssel, nyújtással, jó tanácsokkal. Az illető fb oldalát itt találjátok: Szászhegyessy Zita.
Korábban írtam, hogy mennyire nagy kihívás nekem valamit végigcsinálni. Így hát challenge accepted, belevágtam. Íme a gondolataim minden napról, amíg az edzés tartott:

  1. nap: Lelkesen álltam neki, Dávid az egyik szobában aludt, Laura a másikban. Furcsa, de kellemes volt olyan izmokat megmozgatni, amiket már 1,5 éve nem használtam. (A terhesség és Laura megléte miatt főleg, de amúgy sem szántam ilyenre időt.)
  2. nap: Előtte lépcsőztem kicsit a gépemmel, de 10 perc után Laura fölkelt. Így mellettem nézelődött, amíg megcsináltam a tornát.
  3. nap: Sikerült lebetegednem, így nagyon erős volt a kísértés, hogy inkább filmet nézzünk… De sikeresen túllendültem ezen, hiszen csak 15 percről van szó! Épp egy jó kis izzadós kardió rész volt, úgyhogy a megfázásomnak is jót tett.
  4. nap: Hasizom. Bár nehezebb edzésnek volt beharangozva, örömmel vettem észre, hogy végig tudtam csinálni kimerülés nélkül. Ja, és ma megtanultam, hogy létezik olyan, hogy hasprés állva!
  5. nap: Nem lövök le minden napot, hogy épp mit edzettünk, de a mainak nagyon örültem. Kellemesen megerőltető volt, és nagyon emberi, ahogy Zita is elfárad. Várom a holnapot!
  6. nap: Az a jó a 15 percben, hogy ha elhatározod magad, akkor tényleg bármikor belefér. Ma például nem volt kedvem előtte máshogy bemelegíteni, de a 15 percet végigcsináltam, és jól is esett.
  7. nap: Vegyesen több testrészt edzettünk, nagyon élveztem. :)
  8. nap: Kicsit szerencsétlenül alakult, mivel csak hajnali 1-kor jutottam oda, hogy megcsináljam, de szerencsére csak nyújtás volt, így senkit nem ébresztettem fel…
  9. nap: Végre! Egy küzdelmes edzés :) ennek ellenére megcsináltam és nagyon jó érzés volt! Most délután tettem bele az időmbe, így az este szabad.
  10. nap: Egy harmad! A mait is délután csináltam, mert este program lesz. Izzasztó kardió volt, súroltam a határaimat, de megvan.
  11. nap: Ma egész nap esküvőn leszünk, így reggelre raktam az edzést, amíg a család aludt. Az egyetlen negatívum, hogy fülhallgatóval kellett szerencsétlenkednem…
  12. nap: Annak ellenére, hogy csak pár órát aludtam a lagzi miatt, ma sem hagytam ki. Tetszett, hogy valahogy megtalálja az egyensúlyt a “nem tudom megcsinálni” és a “sima ügy” között. Ha már az utóbbi két nap étkezésére nem figyeltem, legalább ezt nem hagytam ki.
  13. nap: Plusz hajtóerő, hogy tudom, hogy csak akkor vagyok hiteles, ha végigcsinálom. Ez a mainál sokat segített, mert intenzíven edzettünk hasra, és a felénél kicsit kétségbeejtő volt. Aztán eldöntöttem, hogy nem hagyom magam. Remegve, küszködve, de megvan a mai is :)
  14. nap: Kicsit ellankadt a lelkesedés, a mai elég nehéz volt, főleg, hogy Dávid is egyszer megszakította (kiment mosdóba) és úgy kellett folytatnom. Ráadásul a tegnap után izomlázam is van.
  15. nap: Mára úgy látszik túllendültem a kedvetlenségen, az edzés előtt egy plusz rövid edzést csináltam az eddigi kedvenc (vagy mondhatnám úgy, hogy leghatásosabbnak érzett) gyakorlatokból. Aztán a mai adagot is hozzáraktam. :)
  16. nap: Nyújtás. Kicsit hiányzik az edzés, de a szervezetem hálás a pihenésért.
  17. nap: Nehezen kezdtem neki, mert nem otthon voltunk, de aztán (mondván csak 15 perc) megcsináltam. Kiderült, hogy Laura szereti nézni, ahogy tornázok, nagyokat vigyorgott, mikor a kitörést csináltam…
  18. nap: Ma megint kardió volt, de Dávid fiam is kedvet kapott, így pár percet velem csinálta. Megtanulta a négyüteműt és aranyosan velem együtt örült, mikor vége lett!
  19. nap: Izomlázam van. Viszont ma rávettem a családot, hogy együtt csináljuk a tornát. :) Egész jól ment, de Laura elfáradt és nyűglődött, így Peti járkált vele, amíg én befejeztem.
  20. nap: Kétharmad! Jee! A mai edzés fektetés utánra maradt. Vegyes, nem egy testrészre koncentrált volt. Izomlázam továbbra is van, és asszem holnap a karom is becsatlakozik (2kg-os súlyzókat használok egyébként).
  21. nap: A ma este nagyon vicces volt, Petivel ketten edzettünk és plusz nehezítés volt, hogy nevettetett gyakorlatok közben. :D
  22. nap: Ma elutaztunk, így a táborban kellett csinálnom a 30+ fokos szobában. Sajnos csak a 2/3-a sikerült, mert a gyerekek elfáradtak. :(
  23. nap: Nyújtás (lett volna). Megint rosszul időzítettem, mert Laura már nagyon aludni akart, Dávid meg mesét akart nézni a telefonomon. Csak 6-8 percet sikerült teljesíteni…
  24. nap: Na ma okosabb voltam. Még mindig a táborban vagyunk, de most Laura délelőtti alvása utánra raktam a tornát, ők meg Dáviddal mesét néztek addig. Csak egy ventilátor kellett hozzá, így elviselhető volt a szoba is… Mai nap pipa!
  25. nap: Utolsó tábori torna, holnap este már otthon csinálom a hűvös szobában. Bár a súlyzóim nincsenek itt, két párnával csináltam a gyakorlatokat. Dávid nézett is rám furán :D
  26. nap: Bevallom őszintén, ma nem tudtam megcsinálni. Este 5-9-ig jöttünk hazafelé Balatonról és utána már nem voltam hajlandó…
  27. nap: Ma két edzést vittem végig, mert a tegnapit is betettem a mai elé. Nehéz volt, de “magamnak csináltam”.
  28. nap: Nem szokott így lenni, de nagyon nehezemre esett végigcsinálni. Megvan, kész vagyok, de nagy akaraterő kellett hozzá. Laura közben mellettem nézelődött.
  29. nap: Borzasztó, hogy milyen hatása volt annak az egy kihagyott napnak. Mármint a hozzáállásom tekintetében. Nem volt könnyű, de meg akartam csinálni, így megcsináltam.
  30. nap: Vége! Vége? Jobb lenne, ha nem lenne. Annyira motivált az, hogy minden nap megcsináljam! Ezek után biztos többször lesz kedvem itthon edzeni :)

Az egyik dolog, amit eredményezett a kihívás, hogy újra megéreztem mennyire szeretek mozogni! Sokan nem tudjátok, hogy régen hip-hopoztam és mióta abbahagytam, hiányzik a rendszeres edzés. Másrészt az önbizalmam is nőtt, harmadrészt a ruháim kényelmesebbek.

Annyi kiegészítés azért hozzá tartozik, hogy az étkezésre is odafigyeltem (kalóriát számoltam), és ez idő alatt 1-1,5 kg-t fogytam.

Nem is húzom tovább, zárásképp csak ennyi: mindenkinek ajánlom a dolgot, aki akar időt szánni mozgásra, de inkább otthon, vagy annak, aki azt hiszi magáról, hogy képes a végéig kitartani. Kihívlak!

Zita egyébként nem csak ezt működteti, hanem egy 90 napos kihívást és egy coaching programot is, a Momentumot. Ha érdekel a dolog, mindent megtaláltok a facebook-on vagy a saját honlapján.

Ja és nem, nem fizetett hirdetés volt, saját boldogságomra csináltam ;)

This entry was posted in Everyday life, Storytime and tagged , , , , , . Bookmark the permalink.

Hagyj nekem üzenetet:

